13..ћетодика вивченн¤ довжини та одиниць вим≥рюванн¤ довжини
” методиц≥ доц≥льно вид≥лити 3 етапи оволод≥нн¤ основними вим≥рювальними знанн¤ми,вм≥нн¤ми ≥ навичками. ÷≥ етапи так≥: вим≥рюванн¤ довжини в≥др≥зка за допомогою набору моделей сантиметра, масштабною л≥н≥йкою без цифровоњ шкали, масштабною л≥н≥йкою з цифровою шкалою. Ќа першому етап≥ вчитель з¤совуЇ ¤ку у¤ву мають д≥ти про цю величину, напр.: вчитель показуЇ д≥т¤м 2 ол≥вц¤ однакового кольору, р≥зноњ довжини ≥ просить пор≥вн¤ти. ” процес≥ пор≥вн¤нн¤, д≥ти з¤совують,що один довший,а ≥нший коротший. ѕрактично пор≥внюють предмети:в≥зуально,прикладуванн¤м,накладуванн¤м. ¬исновок:вс≥ предмети мають властив≥сть довжини.
††††††††††† „ислове значенн¤ величини залежить в≥д одиниць вим≥рюванн¤.
Ќа кожн≥й парт≥ модел≥ в≥др≥зка блакитного кольору:2 м≥рки-червоного ≥ зеленого кольору. «авданн¤:-ƒ≥ти, 1 вар≥ант вим≥рюЇ цей в≥др≥зок м≥ркою червоного кольору, а 2 вар≥ант м≥ркою зеленого кольору.1в-4, 2в-8.
¬ результат≥ таких вправ д≥ти приход¤ть до висновку, що необх≥дно мати 1 м≥рку, або користуватис¤ 1 одиницею вим≥рюванн¤.
«найомство д≥тей з предметом-л≥н≥йкою.
«найомство з новою одиницею вим≥рюванн¤-дм та вим≥рюванн¤ довжини в≥др≥зк≥в ≥ предмет≥в у дм ≥ см проводитьс¤ п≥д час вивченн¤ чисел 2-го дес. ”читель креслить на дошц≥ в≥др≥зок 50см ≥ говорить,що вим≥рювати його см не зручно.тому треба мати б≥льшу одиницю вим≥рюванн¤. ѕот≥м показуЇ смужку довжиною 1дм. ”чн≥ прикладають њњ до шкали л≥н≥йки ≥ бачать, що 1дм=10см. ќзнайомленн¤ з метром проводитьс¤ за таким планом: бес≥да вчител¤,за допомогою ¤коњ д≥ти розум≥ють , що велик≥ в≥дстан≥ краще вим≥рювати б≥льшими одиниц¤ми м≥р, показуванн¤ демонстрац≥йного метра, пов≥домленн¤ сп≥вв≥дношенн¤ 1 м= 100см. 1м=10дм.